Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Autor

Wiadomość
 Tytuł: Nowy Silnik Graficzny dla Anarchy Online już niebawem!
PostNapisane: Wt lut 26, 2013 8:35 pm 
Farmer z taczkami

Avatar użytkownika


Dołączył(a): Pt paź 13, 2006 1:00 am
Posty: 709
Lokalizacja: Opole
Anarchy Online jest jedną z najstarszych aktywnych gier MMORPG 3D, a przy tym jedną z niewielu o tematyce Sci-Fi, ale jak to bywa z najstarszymi produktami, kreowanymi na ówczesne pecety, grafika odstaje znacząco od tego, co można by uznać za „przyzwoite” (choć piękna designu odmówić jej nie można). Upgrade silnika Anarchy-Online ma bardziej zawiłą historię niż fabuła samej gry, ale rzeczy zwolna zaczynają się wyostrzać.

Historia zmiany silnika wygląda w następujący sposób; w 2004 roku FunCom zapowiedziało zmianę enginu na silnik Ogre i rozpoczęła intensywne prace nad wdrożeniem pomysłu. W kilka miesięcy wykonano ogromny postęp i ukazano pierwsze screeny, jednak w trakcie prac okazało się, że przystosowanie świata gry (już wówczas ogromnego, zawierającego Shadowlands) jest niemożliwe z przyczyn technicznych i temat porzucono.
Dwa lata później pracę wznowiono, używając do tego silnika Dreamworld stworzonego na potrzeby Anarchy Online, a zmodyfikowanego dość mocno dla gry Age of Conan. Sprawy miały wyglądać lepiej, niż w przypadku Ogre, choć społeczność Anarchy Online sceptycznie patrzyła na pierwsze screeny, pozbawione wówczas wielu funkcji z pakietu DX 9.0. Mijały miesiące, obietnice producenta gry spływały regularnie i w tym samym dumnym tonie, a mimo to realnych efektów w postaci dema lub testów na test serwerze próżno było szukać. Pierwsza porządna informacja napłynęła od Meansa (ówczesnego game directora) w listopadzie 2009 roku i od razu wywołała wypieki na twarzy graczy, dając nadzieję na rychłe otrzymanie nowej wersji gry. Means zapowiadał, że silnik wyjdzie w czwartym kwartale 2010 roku, i nawet ukazał krótki Filmik , na którym prezentuje skrawek Tir oraz spacer przez trawę (słynny w środowisku Grasswalk, ale o tym za chwilę). Już wtedy było pewne, że obietnica nie zostanie dotrzymana, ponieważ Age of Conan, gra korzystająca z silnika Dreamworld oczekiwała na upgrade... własnego silnika, a ekipa pracująca nad tym wielkim dla AoC wydarzeniem dzieliła swój czas także na Anarchy Online.

Sprawy niby miały dobry obrót dla środowiska AO, ale tylko pozornie ponieważ nawet developerzy łapali się za głowę, mając tyle wyzwań przed sobą. A było ich sporo: umieszczenie tak wielkich playfieldów jakie są w AO na odmiennie zaprojektowanym silniku wymagało znacznych zmian w kodzie i porządnej optymalizacji, a jak od dawna wiadomo, w AO tknie się jedną rzecz to sto innych może zostać zniszczonych. Z jednej strony walczono o poszerzenie możliwości kodu nowego silnika, a z drugiej próbowano rozszerzyć możliwości samej gry, aby dopasować ją jakościowo do możliwości enginu, czego efektem miało być ładniejsze AO. Problemy rosły w zastraszającym tempie; tekstury wymagały wymiany, drzewa nie chciały współpracować (trzeba było wykupić technologię SpeedTree, którą porzucono już po trzech miesiącach i w rezultacie nigdy nie zawita do AO, drzewa i ich kod napisano od nowa), a trawa którą Means prezentował z dumą okazała się pracować tylko na teście, gdyż po podmianie do bazy Anarchy przestała się wyświetlać, a przy tym obciążała procesor graficzny w znaczący sposób.

Ale już w październiku i listopadzie 2011 roku, czyli dokładnie po przekroczeniu o rok terminu obietnicy dostarczenia silnika, pojawiły się pierwsze screeny ukazujące miasta Screen1 , Screen2, Screen3, oraz inne ciekawe widoczki oraz garść informacji, jakimi FunCom karmiło graczy od dawna, czyli standardowe „praca idzie pełną parą, prawie gotowe, już niebem, itd.”. W międzyczasie Means został zwolniony a na jego miejsce zatrudniono Lindelu – człowieka odpowiedzialnego za kilka ciekawych rozwiązań w Anarchy i projekty niezłych playfieldów (Alien content głównie), a ten zapowiedział ostrą pracę nad upragnionym silnikiem. I jak zapowiedział (a kto tego nie zapowiadał?) tak przepadł z pracą, gdyż kolejne miesiące wyglądały jak kopiuj+wklej wcześniejszych informacji tylko z inną datą.

Trzeba zaznaczyć, że w tym czasie środowisko graczy przestało wierzyć, że silnik kiedykolwiek powstanie, a informacje o nim, pozbawione ważnych dla tego typu wydarzenia filmików prezentujących możliwości nowego enginu są przysłowiową marchewką, aby wydoić z naszych portfeli ostatnie euro przed zamknięciem gry.

Lindelu słowa dotrzymała w połowiczny sposób, obok powielanych i nudnych informacji FunCom wyprodukowało kontrowersyjny easer i wypuścili go w kwietniu 2012 roku produkcja tego lichego „czegoś” trwała prawie pół roku, a dzień w którym ujrzał światło dzienne miał znamiona wielkiej premiery. Oczywiście, tak środowisko graczy AO jak i ludzie z innych MMORPG zwyczajnie wyśmiali ten rodzaj promocji, gdyż na ukazanym filmiku nic nie widać, a już na pewno próżno szukać tam efektów kilkuletniej pracy. Jedyny plus był taki, że kilka osób uwierzyło że w końcu nadejdzie „ten” dzień i engine wyjdzie.

Miało być pięknie, wszystko szło dobrze (skąd to już znamy), ale pojawiły się nowe okoliczności (jak to zwykł mówić Koleś): przede wszystkim odkryto wielkie braki w teksturach na ogromnych przestrzeniach Rubi-Ka oraz złe wyświetlanie tekstury ziemi na nierównościach a także problemy z wodą i wodospadami, a jakby tego było mało postanowiono dołożyć „dodatki” do zbroi, tak aby naramienniki, pasy, nagolenice, bransoletki i inne detale wyświetlały się zupełnie niezależnie od tekstury ubioru (powstał w ten sposób model trójwymiarowy zbroi oraz dodatków – całkowita nowość w Anarchy Online. Zbliżony efekt można podziwiać w każdym OFABie na plecach, zwłaszcza dla soldiera). Kłopot numer jeden rozwiązano przebudowując całkowicie system ziemi, a to – nawet laik wie – zajmuje dużo czasu i masę pracy. Kolejne rzeczy wymagały zaimplementowania od nowa, a co za tym idzie także dopracowania. Nie wiadomo, czy Lindelu źle zgrała zespół, ale straciła pracę już w październiku 2012 roku. W ten sposób Anarchy Online straciło stanowisko game directora, a na jego miejsce, do komunikacji z graczami, wytypowano Ilaliya, jednego z producentów gry odpowiadającego za game content. Ten też czasu nie tracił, wyczyniając znane wszystkim kopiuj+wklej poprzednich wiadomości, z czego dowiedzieliśmy się na przykład, że „wszystko idzie zgodnie z planem”.

Trzeba naprawdę wiary albo miłości, albo zapatrzenia aby uwierzyć, że po tylu latach upragniony silnik mający przywrócić świetność Anarchy Online w ogóle wyjdzie, i taką wiarą oraz miłością gracze się wykazali, a nagroda za wyczekiwanie będzie należyta. Oto światło dzienne ujrzał krótki acz treściwy filmik ukazujący trawę, z którą tyle problemów było, a która rozhukała nadzieje do niebotycznych rozmiarów. Prezentacja Trawy Jak widać, miasta na Rubi-Ka i Shadowlands są gotowe. W tej chwili nie ma ścisłej daty premiery nowego silnika, ale producenci zapewniają o jego nadejściu już w patchu z serii 18.7.X, zaś testy wewnętrzne trwają na dobre, i za kilka tygodniu wejdą w fazę Beta na TestLive (FunCom przewiduje dwa patche dla serii 18.6.0 związane z Merge i drobnymi zmianami w rozgrywce – jednak trzeba wziąć pod uwagę patche techniczne, czyli naprawianie tego, co może się zepsuć po połączeniu serwerów. Wszystkiego nie da się przewidzieć).

W czasie jaki potrzebny był do wdrożenia silnika można stworzyć całą grę od nowa, stworzyć sequel albo nawet część trzecią, ale dla gry o takiej historii jaką ma Anarchy Online to nie istotne – ważne jest, że jedna z najbardziej skomplikowanych i o najlepszym systemie tworzenia postaci gra MMORPG będzie wyglądała na miarę dzisiejszych standardów.

Warto wspomnieć o ciekawostce: silnik dla AO jest stworzony tak, aby gracz mógł wybierać pomiędzy starym a nowym, i nie jest skazany na nową grafikę w przypadku gdy brakuje pewności, czy jego sprzęt uciągnie „złotko”.


Góra
 Zobacz profil  
 

 Tytuł: Re: Nowy Silnik Graficzny dla Anarchy Online już niebawem!
PostNapisane: Wt lut 26, 2013 8:56 pm 
Pr0 Farmer

Avatar użytkownika


Dołączył(a): Pt paź 13, 2006 1:00 am
Posty: 1737
Lokalizacja: Poznań
Eh, Pat ...

Patroller (!empty($user->lang['WROTE'])) ? $user->lang['WROTE'] : ucwords(strtolower(str_replace('_', ' ', 'WROTE'))):
Trzeba naprawdę wiary albo miłości, albo zapatrzenia aby uwierzyć, że po tylu latach upragniony silnik mający przywrócić świetność Anarchy Online w ogóle wyjdzie, i taką wiarą oraz miłością gracze się wykazali, a nagroda za wyczekiwanie będzie należyta.

ROTFL przekopiowałeś to z jakiegoś folderu reklamowego FC?

_________________
Kropka (!empty($user->lang['WROTE'])) ? $user->lang['WROTE'] : ucwords(strtolower(str_replace('_', ' ', 'WROTE'))):
Zostałeś usunięty jako nieaktywny gracz. Regulamin mi tego nie zabrania, nie zabrania tez usunięcia twojego sklepu.

Narodziny wirtualnego emo - totalitaryzmu :) w Kropkańskiej Republice Ludowej (People's Republic of Kropka - PRK) :)


Góra
 Zobacz profil  
 

 Tytuł: Re: Nowy Silnik Graficzny dla Anarchy Online już niebawem!
PostNapisane: Wt lut 26, 2013 10:16 pm 
Doświadczony farmer

Avatar użytkownika


Dołączył(a): Pt paź 13, 2006 1:00 am
Posty: 474
Lokalizacja: Opole\NL
Zajefajnie to wygląda na "nowym" silniku. Oby było tak jak piszą to będzie super :D

_________________
Wiking of South

"Freshman" Wiking" 220/30 enf - FiNiShEd ChAr :)
" Recquen" 220/30 crat
" Ravenger" 220/30doc
" Racquelli" 220/30 shade
" Racquela" 220/30 engi
"Novice " "Apollina" 110/12 fix - TwInK
"Rookie " " Vardrim" 150/11 nt - już nie twink, leci na 200
"Wilsware" 60/6 sold -TwInK
"Xavielli" 200/30 trad - BS 200
"Atenaida" 150/20 adv s10 TwInK
"Cankaya" 150/16 doc s10 TwInK
"Racquele" 200/30 crat - BS/S7
"Heanaton" 200/29 - BS/S7
"Niquitie" 200/27 - S7 HeaL
"Berbcore" 200/30 - agent BS
"Hikariyami" 42/4 - MA kiedys na 200
"Wiiking" 25/3 keeper kiedyś na 200
reszta małe....


Góra
 Zobacz profil  
 

 Tytuł: Re: Nowy Silnik Graficzny dla Anarchy Online już niebawem!
PostNapisane: Śr lut 27, 2013 11:05 am 
Doświadczony farmer

Avatar użytkownika


Dołączył(a): Pn sty 22, 2007 1:00 am
Posty: 514
Ilaliya też już odchodzi z FC, znaczy że ile ludzi przy sterach prace nad silnikiem przeżyły, 5?


Góra
 Zobacz profil  
 

 Tytuł: Re: Nowy Silnik Graficzny dla Anarchy Online już niebawem!
PostNapisane: Śr lut 27, 2013 3:14 pm 
Farmer z taczkami

Avatar użytkownika


Dołączył(a): Pt paź 13, 2006 1:00 am
Posty: 709
Lokalizacja: Opole
Means, Ilaliya, Kintai, Joel (teraz jest), Lindelu, Znore (zaczął ten bałagan) :)


Góra
 Zobacz profil  
 

 Tytuł: Re: Nowy Silnik Graficzny dla Anarchy Online już niebawem!
PostNapisane: Śr lut 27, 2013 3:25 pm 
Doświadczony farmer

Avatar użytkownika


Dołączył(a): Pn sty 22, 2007 1:00 am
Posty: 514
To jeszcze nie tak źle :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group  


cron