Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Autor

Wiadomość
 Tytuł: FWM 24.09.10 - o nowym silniku
PostNapisane: Śr wrz 29, 2010 7:06 pm 
NoLife

Avatar użytkownika


Dołączył(a): Pt paź 13, 2006 1:00 am
Posty: 2611
Lokalizacja: Kraków
Means znowu odpowiadał na pytania graczy.

Zapytany o postęp prac nad silnikiem:

"Uznam to za swoją szansę, by powiedzieć trochę więcej o silniku.
Przez ostatni rok pracowaliśmy nad integracją z silnikiem, który jest wykorzystywany przez AoC... prawie, gdyż ten silnik jest wersją „developerską”. W tym czasie zespół renderujący rozrywał silnik na części i przebudowywał go na lepszy, szybszy, mocniejszy i bardziej zoptymalizowany.
Problem w tym, że o ile ten proces w znacznym stopniu spowodował obniżenie wymagań sprzętowych, to musieliśmy z tego powodu integrować wiele obszarów gry więcej niż raz, gdyż silnik cały czas się zmieniał. Celowanie do takiego ruchomego celu jest trudne, gdy trzeba modyfikować silnik oraz nowy kod, by pasował do już istniejącej gry.
Aktualna wersja silnika jest już ustabilizowywana do użycia w AoC, więc powinno to pozytywnie wpłynąć na naszą pracę w ciągu najbliższych miesięcy.

Wspólny silnik dla wszystkich gier FC gwarantuje oczywiste zalety, a jesteśmy już blisko celu, więc jesteśmy wszyscy bardzo podekscytowani z tego powodu.

Innym ważnym aspektem prac nad silnikiem, o którym należy wspomnieć, jest to, że wspierana będzie zarówno nowa jak i stara wersja klienta, więc nikt, kto posiada stary komputer, nie zostanie odcięty od gry w dniu premiery. Prace nad klientem, który będzie obsługiwał dwie różne grupy danych miały znaczące wpływ na czas, jaki pracowaliśmy nad silnikiem.

(...) [tutaj mowa o tym, że pracują teraz nad efektami atmosferycznymi (niebo, chmury, gwiazdy, etc) - przyp. tłum.]

Biorąc pod uwagę to, że pracujemy nad dwoma różnymi wersjami klientów, premiera na święta (Christmas) staje się coraz mniej prawdopodobna, natomiast pierwszy kwartał 2011 wydaje się prawie pewnym terminem."


Kilka innych szczegółów, które można wyczytać, a których nie chce mi się tłumaczyć w całości:
- stary klient też dostanie trochę optymalizacji
- nie ma jeszcze mowy o podaniu wymagań minimalnych nowego klienta
- na premierę nowego silnika ma być gotowa nowa „noob area”, co by ludzi zaciekawionych nowym silnikiem zachęcić do zostania na dłużej
- odnośnie dat: nowy silnik – prawdopodobnie nie w 2010, ale rebalansowanie gry – tak
- nowy silnik będzie obsługiwać tylko DX9

źródło

_________________
220 agent @ RK2 eq pic

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 

 Tytuł: Re: FWM 24.09.10 - o nowym silniku
PostNapisane: Śr wrz 29, 2010 7:22 pm 
Początkujący farmer

Avatar użytkownika


Dołączył(a): Cz gru 27, 2007 1:00 am
Posty: 96
Taaa już widze ten nowy silnik, bugtrap na każdym kroku, i ścinki jakbym grał w gry next gen na moim staruszku (3.00ghz P4, 2,5gb RAM, uwaga! nvidia 6200TC (crap)).


Góra
 Zobacz profil  
 

 Tytuł: Re: FWM 24.09.10 - o nowym silniku
PostNapisane: Śr wrz 29, 2010 7:51 pm 
Pr0 Farmer

Avatar użytkownika


Dołączył(a): Pt paź 13, 2006 1:00 am
Posty: 1698
btw podobno w AoC też mają zmieniać silnik... soon (tm) :P

edit: przeoczyłem info o AoC

btw nie wiem po kiego chcą robić jakieś usprawnienia w starym silniku ao

edit2: tylko dx9 ? w aoc dziala(ł) dx10...

_________________
Token farmer :)


Góra
 Zobacz profil  
 

 Tytuł: Re: FWM 24.09.10 - o nowym silniku
PostNapisane: Śr wrz 29, 2010 8:27 pm 
NoLife

Avatar użytkownika


Dołączył(a): Pt paź 13, 2006 1:00 am
Posty: 2611
Lokalizacja: Kraków
(!empty($user->lang['QUOTE'])) ? $user->lang['QUOTE'] : ucwords(strtolower(str_replace('_', ' ', 'QUOTE'))):
edit2: tylko dx9 ? w aoc dziala(ł) dx10...

Co za różnica? Przecież i tak by nie wykorzystali potencjału :).

_________________
220 agent @ RK2 eq pic

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 

 Tytuł: Re: FWM 24.09.10 - o nowym silniku
PostNapisane: Śr wrz 29, 2010 8:46 pm 
Pr0 Farmer

Avatar użytkownika


Dołączył(a): Pt paź 13, 2006 1:00 am
Posty: 1698
może i nie, ale cofanie się ?

_________________
Token farmer :)


Góra
 Zobacz profil  
 

 Tytuł: Re: FWM 24.09.10 - o nowym silniku
PostNapisane: Cz wrz 30, 2010 9:21 am 
Farmer z taczkami


Dołączył(a): Pn lis 06, 2006 1:00 am
Posty: 772
ok, czyli przy dobrych wiatrach grudzien 2011 :D


Góra
 Zobacz profil  
 

 Tytuł: Re: FWM 24.09.10 - o nowym silniku
PostNapisane: Cz wrz 30, 2010 11:18 am 
Pr0 Farmer

Avatar użytkownika


Dołączył(a): Pt paź 13, 2006 1:00 am
Posty: 1737
Lokalizacja: Poznań
Słowa, słowa, słowa.


Góra
 Zobacz profil  
 

 Tytuł: Re: FWM 24.09.10 - o nowym silniku
PostNapisane: Pt paź 01, 2010 7:40 pm 
Farmer z przyczepką


Dołączył(a): Pt paź 13, 2006 1:00 am
Posty: 907
Daj pan spokój. Po czwartkowym patchu oficjalnie i tym razem na dobre pokasowałem konta. Czegoś tak żałośnego jak zmiany Battlestations jeszcze ze strony FC nie widziałem ( a wybór jest spory, oj spory).

Do tego w dzisiejszym FWM Means zrobił z siebie kompletnego durnia. (pewnie do jutra wymoderują).


R.I.P. Anarchy Online 2001-2010.


Góra
 Zobacz profil  
 

 Tytuł: Re: FWM 24.09.10 - o nowym silniku
PostNapisane: So paź 02, 2010 12:53 am 
NoLife

Avatar użytkownika


Dołączył(a): Pt paź 13, 2006 1:00 am
Posty: 2611
Lokalizacja: Kraków
@marudy: ale marudzicie.

@Alcoydel (też maruda): o co chodzi z BS i dzisiejszym FWM? Za dużo czytania w za dużym oderwaniu od gry ;)
(!empty($user->lang['QUOTE'])) ? $user->lang['QUOTE'] : ucwords(strtolower(str_replace('_', ' ', 'QUOTE'))):
Po czwartkowym patchu oficjalnie i tym razem na dobre pokasowałem konta.


:( RIP Alcoydel. Ja bym tak nie mógł nawet w najgłębszej frustracji.

_________________
220 agent @ RK2 eq pic

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 

 Tytuł: Re: FWM 24.09.10 - o nowym silniku
PostNapisane: So paź 02, 2010 7:53 am 
Pr0 Farmer

Avatar użytkownika


Dołączył(a): Pt paź 13, 2006 1:00 am
Posty: 1737
Lokalizacja: Poznań
A co konkretnie masz na myśli Alco?


Góra
 Zobacz profil  
 

 Tytuł: Re: FWM 24.09.10 - o nowym silniku
PostNapisane: So paź 02, 2010 11:29 am 
Farmer z przyczepką


Dołączył(a): Pt paź 13, 2006 1:00 am
Posty: 907
Konkretnie to mam na myśli kilka rzeczy.

Po pierwsze primo, zmiana przedziałów levelowych na Battlestation jest kompletnym debilizmem. Means w FWM coś popierdywał że cały pomysł polega na tym żeby skonsolidować przedziały i zapewnić więcej ludzi/większą częstostliwość walk.

Jakby powiedział Dariusz Szpakowski, zamysł dobry, gorsze wykonanie. Zrobili coś dokładnie odwrotnego. Battlestation TL7 jest teraz w przedziale 215-220, a Battlestation tl5 w przedziale 151-174. Jak one mają być bardziej aktywne jak z pierwszej wyjęli połowę aktywnych graczy a z drugiej masę tych z sectora 10? Już i tak często nie było dość ludzi żeby BS wystartować. Nowym graczom to też nijak nie ułątwi życia, bo 215 ma tak samo żadne szanse vs. 220 jak miał 210. Kogoś tam pojebało.

Po drugie secundo, nowa wspólna dla wszystkich "poczekalnia" do BS.

Jakoś tak latem wypuścili "New PvP PF" które miało w zamyśle być poczekalnią do BS, ale oczywiście olali całkowicie komentarze od graczy i w efekcie stoi toto puste 24h na dobę i tylko pustką straszy. Jak ktoś nie widział - New PVP PF (tak się nazywa) ma sporą, dobrze oświetloną poczekalnię "na piętęrku" i można z niej widzieć kto biega na dole. Czyli co - wystarczyłoby podpiąc terminale BS do tegoż i w przypadku braku graczy by wystartować BS przenosiło by nas do New PF i miałoby się zajęcie czekając - prosty logiczny system.

Ale nie , to byłoby za proste, więc 2 miesiące później geniusze z FC postanowili produktywnie spędzić czas robiąć jeszcze jedną poczekalnię, całkowicie niezależną od tej.

No i zrobili - ma to rozmiary średniej wielkości sracza, w środku ciemno jest jak w d... u Murzyna, i stłoczono tam graczy ze wszystkich przedziałów levelowych - pewnie żeby się wydawało że więcej ludzi jeszcze gra w AO. Do tego wyraźnie widać że nikt tam live serwera nie widział chyba od 1.5 roku, bo co robią ludzie jak czekają na BS? Ano, /duel za /duelem. A kto będzie walczył w pokoiku o rozmiarze kibla na dworcu w Koluszkach?

O tym że kolejka do BS wciąż się lubi zbugować to już mi się pisać nie chce nawet.

Nie powiem, też mało aktywnie gram ostatnie 2 lata, ale te 4-5 miesiące/rok z reguły do tej pory pykałem. Niestety ostatni patch to jest jedna wielka ż-e-n-a-d-a , stało się dla mnie ostatecznie ewidentne że nikt tam nie ma pojęcia gdzie ludzie grają, jak ludzie grają, jak spędzają czas i co tak naprawdę jest potrzebne. Trzeci patch z rzędu jest gigantycznym failem - Collector (nikt nie robi), New PvP PF (zionie pustką) , a na koniec sraczopoczekalnia.

Sayonara AO i krzyż na drogę.


Ostatnio edytowano So paź 02, 2010 2:12 pm przez Alcoydel, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 

 Tytuł: Re: FWM 24.09.10 - o nowym silniku
PostNapisane: So paź 02, 2010 12:40 pm 
Początkujący farmer

Avatar użytkownika


Dołączył(a): Cz gru 27, 2007 1:00 am
Posty: 96
Żeby na pvp pf (co dla mnie jest dobrym pomysłem), byli ludzie, trzeba by wywalić BS, ale i tak jest lipa, byłem tam enfem, nikogo nie ma, myślałem że tam będzie wojna o VP, które leci z mobków, a jest to farma VP, bez robienia niczego.
Jakieś mobki lvl 5 się spawnują, idą na hita, dropią item, używamy i w range 31-60 daje item 35 VP.
Tam naprawde nikogo nie ma, a wczoraj na bs, jakimś cudem sam wszedłem....
EDIT: Post wyżej mnie rozwalił :D, czysta prawda, ale śmieszna.
Edit2:
Byłem teraz tak około 21-22 (czas), na pvp pf, a tam co chwile ktoś ochodził, za chwile dochodził, i naprawde fajnie się grało, no cóż, zawsze przyjdzie trader który psuje zabawe :D .
Ale ogólnie ten pvp pf jest nawet fajny, szczególnie gdy jest więcej ludzi, a jak byłem na BS przed tym, to żygać z nudów się chciało, podleciał noobek MA, i enf, ma owned przez alphe, enfa dałem rade bo użyłem 2k absorb z ACTA......
A potem nikogo nie mogłem znaleźć, natomiast tutaj co chwile sami przyłazili, chyba, że udało się mnie ubić, i musiałem zejść na dół.
Polecam teraz pograć, ja gram w 31-60, ale na wyższych range, prawdopodobnie jest więcej ludzi, na 10-30 wszedłem traderem lvl 15, nikogo nie było, ale to rano było.

Powiem tak:
BS leży, nawet nie walczyłem a omni wygrali, a na pvp pf ludzie farmią VP, nic więcej, a jak się ich gankuje, to zaraz jest wielkie halo, jakby same nooby grały.


Góra
 Zobacz profil  
 

 Tytuł: Re: FWM 24.09.10 - o nowym silniku
PostNapisane: Pn paź 04, 2010 7:21 am 
Wanna-Be Farmer


Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 1:00 am
Posty: 7
Ja to tak z 9 miechów temu dałem sobie spokój z AO , oni NIE WIEDZĄ co robią, ściema itd.
A na koncie mam ładne parę bilionów i się zastanawiam co z tym zrobić...

Alco ale jest alternatywa zapraszamy do WoW :D. To jest najlepszy moment by zacząć grać, przed świętami na bank dadzą Cata, gra mocno potaniała, podstawka 29 pln ;tbc 29 pln; wotlk 68pln z każdym upragdem można wyrwać darmowe triale itp. Wow abonament na 2 miechy kosztuje 75 pln a gra się naprawdę miło. Blizz naprawdę pomyślał by się ludzie nie nudzili (bynajmniej jak dla mnie bo gram od zera i to wszystko jest dla mnie nowe).


Góra
 Zobacz profil  
 

 Tytuł: Re: FWM 24.09.10 - o nowym silniku
PostNapisane: Pn paź 04, 2010 10:43 am 
Początkujący farmer

Avatar użytkownika


Dołączył(a): Pt paź 13, 2006 1:00 am
Posty: 112
Akii (!empty($user->lang['WROTE'])) ? $user->lang['WROTE'] : ucwords(strtolower(str_replace('_', ' ', 'WROTE'))):
A na koncie mam ładne parę bilionów i się zastanawiam co z tym zrobić...

CREDATZ PLOX!:P


Akii (!empty($user->lang['WROTE'])) ? $user->lang['WROTE'] : ucwords(strtolower(str_replace('_', ' ', 'WROTE'))):
Alco ale jest alternatywa zapraszamy do WoW :D.

A kysz z WoWem;p


Góra
 Zobacz profil  
 

 Tytuł: Re: FWM 24.09.10 - o nowym silniku
PostNapisane: Pn paź 04, 2010 11:38 am 
Farmer Mastah


Dołączył(a): Pt paź 13, 2006 1:00 am
Posty: 1271
Lokalizacja: Nesøya(Asker)/Norwegia
a idz z tym wowem mam oplacone konto i zagladam na nie 2 razy w tygodniu, co patch to coraz wieksze uproszczenie, a z cata to bedzie jak z lk 2 miesiace zabawy a pozniej znerfia


Góra
 Zobacz profil  
 

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group  


cron