Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 

Autor

Wiadomość
 Tytuł: New Player Experience
PostNapisane: Cz maja 07, 2015 12:45 pm 
Farmer z taczkami

Avatar użytkownika


Dołączył(a): Pt paź 13, 2006 1:00 am
Posty: 709
Lokalizacja: Opole
New Player Experience

Warto poświęcić kilka linijek tekstu dla całkiem nowego miejsca, gdzie zaczynają gracze Anarchy Online, przy okazji przytaczając historię wcześniejszych NPE.

Początkowo gracze startowali w Construct Area, gdzie wybierali właściwości swojej postaci (rasa, wzrost, twarz) przy pomocy mało intuicyjnych strzałek. Było to rozwiązanie innowacyjne i ciekawe zarazem, ponieważ jednocześnie robili to wszyscy gracze, więc bardzo często można było spotkać w tej „Klinice” inne postaci, które właśnie się tworzyły. Po zakończeniu procesu, przenosiliśmy się do mieszkania w BackYardzie. Ze względów całkiem logicznych, pomysł ten szybko został porzucony; nowi gracze całkowicie gubili się w kreowaniu postaci, gdyż było to najmniej intuicyjne narzędzie jakie widziała ta gra.

W drugiej odsłonie FunCom dostarczyło nam stację Morning Star (znaną chyba wszystkim, używana po dziś dzień), w korytarzach której znajdowały się bazowe rasy do wyboru, następnie profesje wraz z dokładnym opisem, a na końcu gracz wybierał gdzie rozpoczyna swoją przygodę; czy będzie to Rubi-Ka, czy Jobe. Trzeba przypomnieć, że wybór planety macierzystej przenosił nas do klimatycznej hali Arrival Hall, gdzie stojący tam NPC w dialogu mówionym oraz tekstowym informowali nowoprzybyłych o sytuacji geopolitycznej na Rubi-Ka, o podstawowych zasadach działania terminali „ubezpieczeniowych” oraz innych drobnostkach związanych z rozgrywką. Z perspektywy czasu, widać dokładnie że rozwiązania podane przez twórców gry były bardzo optymalne i łatwo pozwalały wciągnąć się w świat Anarchy-Online.

Problem zaczął się, kiedy w życie wszedł dodatek Alien Invasion, a wraz z nim „Crash Shuttle” jako starting area. Być może to śmieszy weteranów, jednak bardzo duże grono nowych graczy wyłączało grę, gdyż myśleli że rozbicie się ich statku (pędzącego do Morning Star) stało się z ich winy, i za nic nie potrafili uniknąć katastrofy. Oczywiście zabieg (też mający swój klimat), polegał na tym, że Obcy zestrzelili Prom, co poskutkowało lądowaniem na Newbie Island, wówczas zupełnie nowym NPE.
W bardzo krótkim czasie FunCom, pod naporem opinii, usunęło sekwencję wsiadania na Prom, i tak przez długie lata nowi gracze żądni przygód w Futurystycznym Świecie gracze startowali na wyjątkowo nudnej wyspie.

Wyspa sama w sobie była dość sporych rozmiarów strefą przeznaczoną do poznania podstawowej mechaniki gry, ale próżno było tam szukać podpowiedzi dotyczących różnych, ważnych dziedzin, takich jak chociażby tradeskilling, nanoprogramy, walka, leczenie i inne. Linie questów ograniczały się do zabicia kilku mobków, w zamian za duża ilość XP, co w szerszym spojrzeniu na mechanikę gry było bardzo dezinformujące i przekłamywało rzeczywistość gry na dalszym etapie rozwoju postaci. Na przykład, wystarczyło porozmawiać z Brandonem (NPC stojący tuż przy plaży), aby zdobyć następny poziom. XP przyznawane za zabicie potworków również różniło się od tego, co oferował np. Subway.

I tak przez wiele długich lat wyspa odstraszała nowych bardzo skutecznie, aż w 2009 roku Sillirion ogłosił rozpoczęcie nowej strefy startowej, czyli słynnej NPE. Rozwój tej strefy trwał ponad sześć lat.

New Player Experience przedstawione przez FunCom w patchu 18.7 jest daleko posuniętym krokiem tak pod względem rozgrywki i informacji, jak i samego designu. Już pierwszy kontakt pokazuje futurystyczny rys Anarchy Online; wysokie budowle pnące się w niebo, nowoczesna hala targowa i mieszkania dla pracowników doku zostały zaprojektowane w spójny i bardzo ciekawy sposób. Niebo przeszywają transportery dokujące co chwilę w specjalnych strefach, alejki wypełniają protestujący ludzie albo ranni w pożarze pracownicy.
Wizualnie oferta NPE przewyższa o kilka klas każdą lokację w grze.

Obrazek
Zejście z Arete Landing do strefy ICC

Linia questów została przemyślana równie dobrze co projekt wizualny. Gracz rozpoczyna jako nowy kolonista pozbawiony przez pomyłkę swojej karty identyfikacyjnej (ID Card), i zanim opuści stację dokującą Arete Landing, musi odzyskać tożsamość, co wiążę się z wykonaniem kilku prac dla odpowiednich ludzi. W trakcie ich wykonywania, gracz pozna mechanikę używania myszki w świecie gry, tworzenia przedmiotów, implantów, posługiwania się mapą. Nowicjusz otrzyma także w procesie odzyskiwania swojej tożsamości konkretne nanoprogramy albo przedmioty związane z jego profesją (np. NT posiada Jobe-Chipped Nanodeck!).

Obrazek
Potężne wieże korporacji ICC oraz wnętrze hali targowej


Zdobywanie poziomów zostało rozplanowane zgodnie z tym, co gra naprawdę ma do zaoferowania; początkowe zabijanie robotów przynosi słabe korzyści, natomiast nagrody za misje pozwalają płynnie przechodzić na kolejne levele, w tym zarobić przyzwoite (jak na startera) kredyty, a te z kolei można zamienić w dużym targowisku na nowy sprzęt.

Przy okazji NPE ekran misji został przerobiony tak, aby każdy od razu widział jaką misję ma aktywną, zaś same opisy tych misji są proste i skuteczne zarazem – nie ma mowy o błądzeniu przez długi czas bez celu. Dodatkowo – co ważne z perspektywy gry – każdy domyślnie posiada wszystkie Map Upgrade oraz mapy każdego PF na Rubi-Ka.

Obrazek
Dach targowiska

Jeżeli gracz wykona całą linię questów oraz te poboczne, poświęcając godzinę lub dwie na poznanie Arete Landing, opuści Starting Area w pełni wyposażoną postacią w broń, amunicję, implanty i nanoprogramy, oraz wiedzę pozwalającą zadomowić się na Rubi-Ka.

Jeżeli jeszcze nie próbowałeś Anarchy-Online, warto rzucić okiem na całkowicie nowy rodzaj startu, a jeżeli jesteś weteranem, zobacz jak Fun Com postarało się z tą strefą!


Góra
 Zobacz profil  
 

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group  


cron