Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Autor

Wiadomość
 Tytuł: Funcom kaput.
PostNapisane: So sie 15, 2015 12:10 pm 
Farmer z przyczepką


Dołączył(a): Pt paź 13, 2006 1:00 am
Posty: 907
Kolejna gra (Lego coś tam) okazała się klapą, więc chłopaki rozważają fuzję albo sprzedaż firmy, bo nie są już w stanie obslugiwać zadłużenia.

http://uk.ign.com/articles/2015/08/12/f ... content=13

_________________
When Everything Else Fails , Read The Instructions.

220 omni Engineer/Crat/Fixer@RK1... Ciemnośc widzę , ciemność.


Góra
 Zobacz profil  
 

 Tytuł: Re: Funcom kaput.
PostNapisane: Wt sie 25, 2015 10:24 pm 
Farmer z taczkami

Avatar użytkownika


Dołączył(a): Pt paź 13, 2006 1:00 am
Posty: 709
Lokalizacja: Opole
wiesz, Alco, pogodziłem się z tym. Jest mi cholernie smutno, ale na dłuższą metę granie w AO to uderzanie w głową w mur, z nadzieją że za którymś tam razem się przebije. Ostatnie zmiany były najlepszymi, jakie AO w swojej historii miało. Żaden patch czy dodatek nie ulepszył/poprawił gry tak znacząco. Jest też nowy engine - wiadomo, wymaga poprawek w stabilności i zmiany zawartości (jak chociażby drzewa i niektóre tekstury), ale dał powiew świeżości, tak potrzebnej. Jednak FC to nie tylko Michi i ekipa stojąca za zmianami, to firma, która powinna mieć solidny marketing i głowy na karku.

Mogę uwierzyć, że za miesiąc lub dwa ekipa dokona takich zmian które wprowadzą jako taki balans i załatają ogromne dziury, jakie jeszcze pozostały, ale nie uwierzę w zmianę w FC jako taką, bo cholera mnie bierze, kiedy trzeba działać a oni liczą na nie wiadomo co. Mieli wprowadzić lepszą ofertę na subskrypcję, a wraz z nią (i patchem 18.6) rozreklamować grę i, gdyby pojawił się sprawny engine, wejść na Steam. Ale oczywiście, jak to w FC bywa, spieprzyli wszystko pierwszorzędnie: nowa subskrypcja nie różniła się niczym od długoterminowej, oferowanej obecnie, z tym że dodali ekstra miesiąc - do jasnej cholery, ilu ludzi zbiorą do zapłacenia za cały rok prawie 100 Euro/USD, skoro nie oferują nic poza kolejną porcją wieści o opóźnieniach? Nawet patch 18.6, największy w tej grze, nie został rozpromowany w stopniu większym niż jakiejś Indie gry! Do tego nie dopięli silnika na lunch 18.6, więc odpadł steam, a jakikolwiek marketing mógłby się odbić czkawką w komentarzach. Więc zamiast spiąć 4 elementy w jeden, sensowny puzzel, robili wszystko na raty, pogłębiając przepaść pomiędzy swoim produktem a potencjalnym odbiorcą.

Teraz dochodzą smutnie wieści, jakoby FC miało pozbyć się AO. Wątpię, aby znalazł się inwestor - chyba że filantrop bogaty na tyle, aby wykupić prawa i stworzyć serwer po swojemu, ale do tego trzeba garstki obeznanych ludzi, a raczej za darmo nikt tego nie zrobi, a już na pewno nikt z ulicy - w tym trzeba siedzieć. Nawet jeśli jakaś firma wykupi AO, będzie to marne i chytre zagranie; wszystkie planu pójdą w łeb i nie ma co liczyć na kontynuowanie rozwoju, zaś to co zostanie to golenie graczy za sentyment do tytułu.

Nie tak wyobrażałem sobie koniec AO. Myślałem, że za te 7-8 lat (czyli 4 lata temu upłynął termin) gra się zestarzeje i powstaną nowe, bardziej fascynujące tytuły oferujące więcej, i po prostu ludzie przestaną grać, tak jak to było z Counterem, Diablo, Red Alertem. A tutaj trumnę budowali ludzie stojący za tą grą, co roku dobijając symbolicznego gwoździa.

Pozostaną wspomnienia, trochę screenów, kilka ciekawych znajomości, parę filmików i wielki żal, że tak to wszystko zostało zakopane.

:cry:


Góra
 Zobacz profil  
 

 Tytuł: Re: Funcom kaput.
PostNapisane: Pn sie 31, 2015 10:18 am 
NoLife

Avatar użytkownika


Dołączył(a): Pt paź 13, 2006 1:00 am
Posty: 2635
FC kwiczy jaki i caly rynek MMO. Czasy wielkiej kasy sie skonczyly w multi i ludzie wola grac teraz w single lub co-opa. Blizz teraz na Heartstone zarabia pieniadze, i to w cale nie male. A poziom pracy jaki musza wkladac w ta podpierdolke jest 1000x mniejszy niz w WoWa.

_________________
220/22/67 Soldier equip pic


Góra
 Zobacz profil  
 

 Tytuł: Re: Funcom kaput.
PostNapisane: Pn sie 31, 2015 12:04 pm 
Farmer z taczkami

Avatar użytkownika


Dołączył(a): Pt paź 13, 2006 1:00 am
Posty: 709
Lokalizacja: Opole
dlatego moj projekt to MMORSG ale silny coop i nawet jest miejsce na microtransakcje :)


Góra
 Zobacz profil  
 

 Tytuł: Re: Funcom kaput.
PostNapisane: Pn sie 31, 2015 10:24 pm 
Farmer z przyczepką


Dołączył(a): Pt paź 13, 2006 1:00 am
Posty: 907
Sparth2 (!empty($user->lang['WROTE'])) ? $user->lang['WROTE'] : ucwords(strtolower(str_replace('_', ' ', 'WROTE'))):
FC kwiczy jaki i caly rynek MMO. Czasy wielkiej kasy sie skonczyly w multi i ludzie wola grac teraz w single lub co-opa. Blizz teraz na Heartstone zarabia pieniadze, i to w cale nie male. A poziom pracy jaki musza wkladac w ta podpierdolke jest 1000x mniejszy niz w WoWa.


Cóż, nie można w nieskończoność wyciągać od ludzi abonamentów, przez 10 lat robiąc kolejne klony WoW.

Tak jak pisze Pat, zaczynając zabawę w MMO się spodziewałem że za 10 lat ten gatunek przejdzie ogromną rewolucję, a tymczasem innowacja się skończyła zanim się na dobre zaczęła.

Nowe gry to tylko lepsza grafika i niewiele więcej. Ludzie zamiast zostawać na lata tak jak my zostawaliśmy w AO, skakali od jednego tytułu do drugiego, od premiery do premiery, grając 1-2 miesiące i za każdym razem się rozczarowując. W końcu wszyscy mieli dosyć, i trudno się dziwić.

_________________
When Everything Else Fails , Read The Instructions.

220 omni Engineer/Crat/Fixer@RK1... Ciemnośc widzę , ciemność.


Góra
 Zobacz profil  
 

 Tytuł: Re: Funcom kaput.
PostNapisane: Wt wrz 01, 2015 1:39 pm 
NoLife

Avatar użytkownika


Dołączył(a): Pt paź 13, 2006 1:00 am
Posty: 2635
Grono graczy PCtowych dorosla i nie ma juz tyle czasu co kiedys. Dla nowego pokolenia powstal Minecraft. Sandbox z prawdziwego zdarzenia :)

_________________
220/22/67 Soldier equip pic


Góra
 Zobacz profil  
 

 Tytuł: Re: Funcom kaput.
PostNapisane: Wt wrz 01, 2015 4:18 pm 
Farmer z przyczepką


Dołączył(a): Pt paź 13, 2006 1:00 am
Posty: 907
No dokładnie.

Jak się lubi rzeczy typu sandbox, to jest pierdylion gier z otwartym światem które można przechodzić swoim tempem.

Jak ktoś w MMO grał dla PVP, to przerzucił się na gry MOBA, gdzie można wejść na 30 minut grania, poklepać i dobrze się bawić. W Anarchii jak się ostatnio zalogowałem, to z chłopakami godzinę czekaliśmy w Borealis aż ktoś się łaskawie oflaguje. Sorry Winetou, z czym do ludzi?

Nic specjalnego już ten gatunek nie oferuje, poza marnowaniem czasu. Została jedynie społeczność, wieczorne pogaduchy na czacie i te sprawy. Ale do tego też trzeba trafić na odpowiednich ludzi. Nam to się w czasach AO udało, to też inne czasy były. Najstarszy facet z którym grałem w AO miał po 50-tce, inni grali ze swoimi nastoletnimi dziećmi. W takim towarzystwie jest o czym pogadać, zwłaszcza w grze gdzie większość czasu się spędza na czekaniu aż się coś wydarzy.

Próbowałem paru innych MMO po latach, ale szukaniem ekipy do grania nawet się nie kłopotałem, bo po co mam się męczyć z grupą 15-latków.

_________________
When Everything Else Fails , Read The Instructions.

220 omni Engineer/Crat/Fixer@RK1... Ciemnośc widzę , ciemność.


Góra
 Zobacz profil  
 

 Tytuł: Re: Funcom kaput.
PostNapisane: Cz wrz 03, 2015 7:43 pm 
Farmer z taczkami

Avatar użytkownika


Dołączył(a): Pt paź 13, 2006 1:00 am
Posty: 748
Lokalizacja: Mansfield, Nottinghamshire, UK
Oj tam, oj tam. Aż tak źle nie jest. Są jeszcze na tym świecie MMO, które się trzymają. W SWTOR jakoś ostatnio napływ świerzaków odnotowuję, bo latają na pvp jak kurczaki bez głów i padają od pierdnięcia. W sumie to tylko WoW, GW2 i SWTOR z większych produkcji pozostały na rynku i rozwijają się. Reszta to badziew niewart uwagi. 99% marketingu i reklamy 1% zawartości gry. :wink:
Wildstarowi nie zapomnę tego never ever. :evil:


Góra
 Zobacz profil  
 

 Tytuł: Re: Funcom kaput.
PostNapisane: Cz wrz 03, 2015 8:12 pm 
Farmer z taczkami

Avatar użytkownika


Dołączył(a): Pt paź 13, 2006 1:00 am
Posty: 709
Lokalizacja: Opole
Rozwoj MMORG sprawił, że jest tyle gier i mało czasu, że każdy chcę szybko być ubah. Temu sprzyja Pay2Win. Anarchy nie spełnia ani jednego z tych dwóch kryteriów. Jest trudna, wymaga w cholerę czasu aby cokolwiek mieć/osiągnąć, i nie da się kupić mocy - może i levele się da, ale kosztują krocie, natomiast samego sprzętu nie kupisz ot tak, bo trzeba mieć klucz, dojść gdzieś, zrobić quest (end game). Wiec AO pozostało w średniowieczu gier MMORPG. Garstka to uwielbia (ja) ale niestety odpływ graczy sprawił, że kisimy się we własnym sosie, a na dłuższą metę jest to piekielnie męczące.

Niestety, ale usunięcie konfliktu z gry sprawiło, że wszystko stało się bezpłciowe, bez charakteru, bez iskry jaką dawała wojna. WOJNA. To, o co w tej grze chodziło od początku.


Góra
 Zobacz profil  
 

 Tytuł: Re: Funcom kaput.
PostNapisane: N wrz 06, 2015 9:05 am 
Farmer z taczkami

Avatar użytkownika


Dołączył(a): Pt paź 13, 2006 1:00 am
Posty: 748
Lokalizacja: Mansfield, Nottinghamshire, UK
Święte słowa Pat. MMO bez konfliktu u podstaw lore, to popierdółka jakaś a nie MMO. Zostaje granie w coś, co się lubi. Ja lubię uniwersum Star Wars, więc pogrywam sobie w SWTOR. Po niesławnym Wildstar już nigdy więcej się na nic nie napalę. Teraz przykładowo obserwuję sobie Crowfall i zastanawiam się, co też twórcy chcą tym tytułem osiągnąć, bo jak zazwyczaj bywa, zapowiedzi oraz obietnice osiągają rozmiary galaktyczne.


Góra
 Zobacz profil  
 

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group  


cron